Windbeutel - Rüzgar Torbası


Adı gibi hafif, puf puf Rüzgar Torbaları :) Aslında profiterol hamuru ama tepsiye daha büyük sıkıyoruz, arasına krem şanti doldurup üzerine pudra şekeri serpiyoruz. Ben krem şantiyi sade yaptım bu sefer ama içine muz, portakal ve hatta çilek gibi meyveler karıştırırsak harika olur eminim..
Oğlum geldi bu hafta İstanbul'dan. Onun için yapmıştım ama dönmeden yine yapılacak sanırım. Dün gece tarifi yazarken yine istedi :)) Bu sefer meyveli yapacağım..

Malzemeler: 
1 su bardağı un
1 su bardağı su
Yarım paket margarin
4 yumurta
Yarım çay kaşığı tuz

Krema:
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt
Üzerine pudra şekeri
İsterseniz meyve

Yapılışı: Küçük bir tencerede su ve margarini kaynattım. Margarin eriyince unu ekledim ve tencereye yapışmayacak kıvama gelene kadar pişirdim. Hamuru çırpma kabına aktarıp ılınmaya bıraktım. Ilınan hamura yumurtaları tek tek kırarak mikserle yedirdim ve tuzu ekledim. Hazırladığım hamuru yağlı kağıt serdiğim tepsiye profiterolden daha büyük olacak şekilde krema şırıngasıyla sıktım. 190 derecede ısınmış fırında iyice kabarıp kuruyuncaya kadar pişirdim. Pişen hamur toplarını soğuttum, keskin bir bıçakla keserek 1 su bardağı sütle çırptığım krem şantiyi doldurdum ve üzerine pudra şekeri eledim..



29 yorum:

bücürükveben said...
December 6, 2012 at 11:01 AM

ooo manzaraya bak!!! ah Hülya'cığım şu kolesterolüm olmasa krem şantiyi bu kadar fazla miktarda yiyemiyorum:(ancak fotoğrafına bakıp iç çekebiliyorum:))))eline sağlık benim yerime de afiyetle bitir:))
sevgiler

Nurşen Aksoy said...
December 6, 2012 at 11:22 AM

Off off nasıl şahane olmuşlar,puf puffff..ellerine sağlık..

Gurme Şirine said...
December 6, 2012 at 11:39 AM

ellerine sağlık canım...
çok güzel görünüyor...

Unknown said...
December 6, 2012 at 11:57 AM

Oyyyy ben bunların hepsini yerim ellerine sağlık canım sevgiler...

PAPATYA PRENSES said...
December 6, 2012 at 2:59 PM

öyle yorgunum ki şuan..bir göz atıp da öyle yatayım dedim.
bayıldım ben bu rüzgarın torbasına :) büssürü torbam olsun:))

ellerine sağlık ablacıkk

Sule said...
December 6, 2012 at 6:26 PM

Bendeniz gibi diettekileri nasil kiskirtan bir gorunum. Ellerinize saglik

Pelin said...
December 6, 2012 at 11:04 PM

Bak ben de bunları yerdim işte. Senin de ellerine sağlık.
İyi hafta sonları...

lezzettabağı said...
December 7, 2012 at 12:12 AM

vallahi bunlar rüzgar torbası değil adeta krema torbası olmuşşşş. bende çok severim hani olsa hiç ikilemez yerdim nasılsa bünyem heeepsini yakıveriyor. eline sağlık nefis görünüyorlar ..sen yine de oğluşuna yap onlar yesinler yiyebilirlerken .. sevgiyle kal.

hayatreceli said...
December 7, 2012 at 12:43 AM

harika görünüyor canımda çekti adıda çok güzel ellerine sağlık canım:)

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. said...
December 7, 2012 at 12:51 AM

işte ben bu yüzden diyet yapamıyorum :) Çok güzeller, ellerinize sağlık..

VuslaT said...
December 7, 2012 at 12:58 AM

Yılbaşına bunu yapmazsam ne olayım:)) şahaneeeee. Misketlimonum ellerine sağlık canım..Sevgilerimle.

sarımutfak-hande said...
December 7, 2012 at 1:59 AM

ellerine sağlık çok güzel ve değişik olmuş

Birkaselezzet blogspot.com said...
December 7, 2012 at 2:38 AM

miskokulum ellerine sağlık harik aldı lezzeli kasen:)))

Tijen said...
December 7, 2012 at 4:50 AM

Hülya'cığım,
Ellerin dert görmesin. Nefis görünüyor bu pufpuflar.

kristalkelebek(aslı) said...
December 7, 2012 at 6:12 AM

Ellerine sağlık Hülya:). Gerçekten de bulutlar gibi hafif görünüyor. Lezzeti de harikadır eminim:).
Sevgiler...
aslı

pembe kekik said...
December 7, 2012 at 6:45 AM

Tatlı saatim geldi olsa da yeseydim ne güzel olurdu puf puf.Sevgiler.

reyhan kokulu mutfağım said...
December 7, 2012 at 11:01 AM

harika bir şey bu hülaycığım :) emeklerine sağlık...

Anonymous said...
December 9, 2012 at 6:28 AM

hülyacım çok güzel olmuş bu bizim yaptığımız şu hamuru değilmi şekil süper ellerine sağlık öpüyorum sevgiler
hdidem
www.hadisofraya.com

Baharcicegi said...
December 9, 2012 at 11:11 AM

Bu rüzgari takip edip bütün torbalari yiyebilirim
Eline saglik Hülyacim

Atahan ile hayat said...
December 9, 2012 at 2:51 PM

himmmm ellerinize saglik harika gorunuyorlar...

durutarifler said...
December 10, 2012 at 3:41 AM

Gerçekten çok güzel olmuşlar. Ben de deneyeceğim bunu. İçini yine kremalı da yapabiliriz. Ellerine sağlık arkadaşım
Sevgiler

Unknown said...
December 10, 2012 at 4:33 AM

Canım benim önce altaki kurbişlere yorum yazdım,taekrar afiyet olsun,beğenmede çok sevindim..:))

Bu rüzgar torbasınada bayıldım..:))
Nasıl can çektiren bir görüntü böyle ama ya..:))Adıda pek güzel..:))
Ellerine sağlık canıııııııım.
Nefiss görünüyorlar.

Ferkay said...
December 10, 2012 at 12:07 PM

Aman yarabbi Hülyacım bayıldım ben rüzgar torbalarına ellerine sağlık canım benim..

birincisin said...
December 10, 2012 at 1:37 PM

Nefis görünüyor bu torbalar,yapmalı hemen:)Ellerine sağlık,afiyet olsun oğluna.Selam ve sevgiler:)

MAZES said...
December 10, 2012 at 10:24 PM

görüntüde bile o kadar hafif gözüküyor,ekler hafif,şanti daha da hafif,çok canım çekti,ellerine sağılık

yemekbiraşk said...
December 12, 2012 at 12:18 PM

kendini gösteriyor zaten mükemmel olmuş :) sevgiler..

Deniz said...
December 12, 2012 at 11:33 PM

İsmi ne kadar güzel :)
Görüntüsü de öyle. Profiterol hamuru çalışması zevkli bir hamur. Deneyeceğim bunları. Ellerinize sağlık.

ihlamurcum said...
December 27, 2012 at 1:17 PM

Ben bunun ismini sevdim, tarifin hafifliğine bayıldım.Elinize sağlık.